سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنچه درباره خواص عسل برای قلب باید بدانید

اگر عاشق عسل هستید و می خواهید از خواص عسل طبیعی برای قلب بهره مند شوید، کلاه تان را محکم بچسبید که خبر های خوبی برای شما داریم! فواید عسل برای سلامتی که به تمدن باستان برمی گردد و شامل درمان سوختگی، زخم ها، عفونت ها و ناراحتی های گوارشی است (فقط ذکر چند نمونه) و اکنون شامل خواص عسل برای قلب است.

به نظر من این مورد یعنی خواص عسل برای قلب خیلی جالب است. من همیشه از عسل به عنوان شیرین کننده استفاده می کنم زیرا نسبت به قند و دیگر شیرین کننده های مصنوعی طبیعی و سالم تر است. این شیرین کننده ی طبیعی، برای قلب و سلامتی من مفید است. قبل از اینکه من به این موضوع بپردازم که خواص عسل برای قلب شما چه می کند، لازم است شما دو نکته مهم را در مصرف عسل به منظور برخوردار شدن بهتر از خواص عسل برای قلب بدانید. اول اینکه عسل را باید به مقدار مناسب نه بیشتر – روزانه یک قاشق چایخوری مصرف کنید. دوم اینکه عسل باید طبیعی باشد. عسل طبیعی تنها نوع عسل است که باعث بهبود سلامتی به طور قابل توجهی می شود و عسل طبیعی دارای خواص عالی و حاوی بالاترین مقدار مواد مغذی در مقایسه با دیگر انواع عسل است.

آنچه درباره خواص عسل برای قلب باید بدانید

خواص عسل مبارزه با التهاب

اولین و مهمترین خواص عسل برای قلب مربوط به توانایی آن در کاهش التهاب است. عسل طبیعی علاوه بر قند و آب حاوی فلاونویید، پلی فنول و دیگر آنتی اکسیدان ها است. این آنتی اکسیدان ها توانایی طبیعی بدن را در خنثی کردن التهاب های ناشی از رادیکال های آزاد را افزایش داده و از اکسید شدن کلسترول بد مصرف نشده جلوگیری می کنند. نتیجه چه می شود؟ آسیب کمتر به لایه درون رگی ظریف، التهاب مفصل و التهاب کمتر.

با نگه داشتن التهاب در پایین ترین حد ممکن، شما از تشکیل لخته ی خطرناک در آرتریت ها جلوگیری کرده و خود را در مقابل حمله قلبی و استورک محافظت می کنید. مقدار دقیق آنتی اکسیدان ها در عسل به نوع گیاهانی دارد که زنبور عسل نکتار را از آنها جمع کرده است. بطور کلی به نظر می رسد که عسل تیره تر مقدار بیشتری از عسل روشن آنتی اکسیدان دارد. نشان داده شده است که عسل گندم سیاه بطور مشخص میزان آنتی اکسیدان ها را در خون افزایش می دهد و این از نتایج خواص عسل برای قلب است.

عسل می تواند میزان پاسخ به انسولین را کاهش دهد

از دیگر خواص عسل برای قلب این است که عسل طبیعی به طور مشخصی از افزایش انسولین، نسبت به قرص قند و دیگر شیرین کننده ها جلوگیری می کند. میزان زیاد انسولین در جریان خون باعث آسیب به آرتریت ها، التهاب و بیماری های قلبی می شود. به همین دلیل است که من معتقدم که قند مصنوعی یکی از مواد خطرناکی است که ما وارد بدن خود می کنیم. پرهیز از قند یکی از روش های جلوگیری از این مشکلات است. ولی باید صادقانه گفت که حذف قند یک راهکار عملی نیست. به نظر می رسد که روش بهتر، جایگزین کردن یک شیرین کننده طبیعی مثل عسل به جای شکر، در مواردی که می خواهید یک شیرین کننده به آنچه می خورید اضافه کنید است.

این نکته را به خاطر داشته باشید که عسل طبیعی هم حاوی قند هست و در خوردن آن زیاده روی نکنید. اگرچه عسل به اندازه قند مصنوعی باعث پاسخ به انسولین نمی شود ولی باز باعث پاسخ انسولین می شود، بنابراین این ایده خوبی است که برای بهره مندی از خواص عسل برای قلب، میزان آن را با مصرف چربی، پروتئین و یا فیبر های سالم همزمان با مصرف عسل متعادل نگه دارید.

با خواص عسل دیابتی آشنا هستید؟

از خواص این عسل دیابتی طبیعی می توان به این موضوع اشاره کرد که، این محصول می تواند از بروز بیماری دیابت در افراد جلوگیری کند و خطر ابتلا به آن را تا درصد بالایی کاهش دهد. از طرفی دیگر این محصول می تواند باعث بهبود زخم های دیابتی شود و با مالیدن این ماده بر روی زخم های دیابتی مانع قطع شدن آن قسمت از عضو بدن شود. با جایگزین کردن عسل طبیعی به جای قند و شکر مصرفی روزانه خود از بروز دیابت و به خطر افتادن سلامتی خود جلوگیری کنید.

رابطه عسل طبیعی با کلسترول و جریان خون

از دیگر خواص عسل برای قلب کاهش کلسترول بد خون است. اگر شما به دنبال بهینه کردن میزان کلسترول خون خود هستید، جایگزین کردن عسل به جای قند می تواند کمک کننده باشد. ما از نتایج تحقیقات می دانیم که عسل باعث کاهش سطح تری گلیسرید ها (چربی های موجود در خون که اگر بالا بروند خطرناک هستند) می شود و باعث افزایش میزان کلسترول خوب (یکی از دو چربی مهمی که به سلامتی قلب کمک می کند) در خون می شود. (مطمئن شوید که نسبت تری گلیسرید به کلسترول خوب بیشتر از 1:5 نباشد). نکته ای که باید به خاطر سپرده شود این است که میزان بهبودی که بدست می آید کم است و شما با خوردن عسل بیشتر به آنچه به دنبال آن هستید دست نمی یابید.

شما بهترین نتایج خواص عسل برای قلب را با ترکیب مقدار کمی از عسل با غذاهایی که در برنامه رژیم غذایی آسیایی اصلاح شده ی مدیترانه است، بدست می آورید. از دیگر خواص عسل برای قلب اثر آن بر میزان کلسترول بد خون است. اما من در مورد این نوع کلسترول زیاد نگران نیستم مگر اینکه سطح آن 250 یا بیشتر باشد. علاوه براین از دیگر خواص دارویی عسل طبیعی این است که پیشنهاد شده است که ریزمغذی های موجود در عسل اثر مثبتی بر دانسیته ی خون و عملکرد آرتریت ها دارد. هرچه جریان خون شما با سهولت بیشتری انجام گیرد خطر فشار خون بالا و لخته شدن خون کاهش می یابد.

عسل یک غذای سالم و انرژی بخش

آخرین (و شاید مهمترین) دلیلی که من عاشق عسل هستم این است که عسل یک غذای سالم و انرژی بخش است. ایده ی غذای سالم- انرژی بخش از یونان باستان آمده است. آنها معتقد بودند که انرژی که شما وارد بدن می کنید بطور مستقیم بر میزان انرژی که بیرون می فرستید تاثیر دارد. استثناء: انرژی محدود به مقداری که از غذا بدست می آید نیست. این انرژی شامل انرژی طبیعت هم می شود. به عنوان مثال آنها گرده های زنبور ها را دوست داشتند و به عنوان یک فوق غذا در نظر می گرفتند. به این دلیل که حاوی ترکیبات سالمی است، اما دلیل مهمتر اینکه حاوی انرژی خورشید و زنبور ها است.

حتی قهرمانان یونانی این گرده ها را برای افزایش قدرت و شهامت می خوردند. اگر شما الان بگویید:” دکتر! گرده ها با عسل متفاوت هستند “. شما درست می گویید. اما عسل و گرده ها توسط گل ها و زنبور های یکسان و در زیر نور یک خورشید تولید شده اند (که عسل رابه یک غذای سالم) انرژی بخش تبدیل می کنند. هیچ ارگان دیگری به اندازه قلب روزانه انرژی مصرف نمی کند. تغذیه بدن با غداهای سالم و انرژی بخش، مثل عسل به جای قند به سالم نگه داشتن سلول ها در قلب شما کمک کرده و اگر قلب شما سالم باشد به دیگر اعضای بدن شما نیز کمک می کند. و این نیز یکی دیگر از خواص عسل برای قلب است.

با عسل تقلبی کلاه سرتان نرود

شما می توانید روزانه عسل طبیعی بخورید و از خواص عسل برای قلب بهره مند شوید. ولی همانطور که قبلا هم ذکر شد درخوردن آن زیاده روی نکنید و بیشتر از یک قاشق چایخوری نخورید (بخاطر داشته باشید که بیشترین محتوای عسل قند است). بسیاری از مردم از عسل برای شیرین کردن چای، بلغور و یا غلات استفاده می کنند و من کسانی را می شناسم که دوست دارند عسل را روی کل نان تستشان قرار دهند. فقط یک مورد احتیاط در مورد مصرف عسل وجود دارد و آن این است که مطمئن باشید محصولی که شما مصرف می کنید، طبیعی است تا خواص عسل برای قلب تان بهره مند شوید. اینجا مواردی است که باید بدانید:

در ادامه

  • برای اینکه از خواص عسل برای قلب بیشترین سود نصیبتان شود، از محصولات خوار و بار فروشی ها مطمئن باشید. متاسفانه بسیاری از محصولاتی که در قفسه های مغازه ها است شربتی خوشمزه و مصنوعی بیش نیست. و هر چیزی هست بجز عسل طبیعی- و اصلا حاوی هیچ گونه مواد مغذی نیست. ( این تحقیق توسط خبرگزاری سلامتی مواد غذایی بررسی شده است)
  • از محصولاتی که “خیلی تمیز” به نظر می رسند پرهیز کنید. این نوع محصول خواص عسل برای قلب را ندارد. عسل طبیعی به کمترین میزان فیلتر می شود، بنابراین ظاهری تیره و گاهی غیر شفاف دارد. گاهی ممکن است مقادیر کوچکی از موم و نیز تکه های حشره در آن پیدا شود. این مواد غیر مضر موجود در عسل غیر فیلتر شده کاملا نرم هستند و نشانه این است که عسل طی یک فرایند زنده و طبیعی تولید شده و محصول کارخانه نیست.
  • برای اینکه از خواص عسل برای قلب بیشترین بهره را ببرید، آن را از یک بازار کشاورزی یا از یک نگهدارنده ی محلی زنبور خریداری کنید. شما می توانید از این تولید کنندگان بپرسید که محصولشان را چگونه تهیه می کنند تا از طبیعی بودن عسل مطمئن شوید. اما معمولا این عسل اینقدر به شما نزدیک است که میتوانید دست خود را به کندو بزنید.
  • من درحال تحقیق برای پیدا کردن یک عسل ایده آل با بالاترین میزان خواص عسل برای قلب، برای چندین سال هستم. عسل طبیعی، گرفته شده از ایلات کنکتیکوت من هم اکنون در ورنام در دسترس است، بیایید!

منبع:  خواص عسل طبیعی برای قلب